mandag, august 20, 2007

Skolestart er ingen spøk...

Så er det et faktum. Folka mine har definitivt ikke ferie lenger. I dag begynte alle tre ungdommene i huset på skolen igjen. -Makan til uffing og puffing for å stå opp om morran da gitt! Er det liksom vanskelig også nå da??? Jeg fatter ikke hva de sutrer for. Selv har jeg absolutt ingen problemer med å våkne og sprette kvikk og opplagt opp og ut av buret klokka 0530. -Må bare få purra mams eller paps ut av køya, så er det rett ut på luftetur. -Livet er herlig for den som vet å nyte det, så det så!
Men så var det altså det med skolestart. Nå har det seg slik at mamma i huset stort sett arbeider kvelder og netter. Men noen ganger må hun visst jobbe på dagen også. -Dagvakt, tror jeg hun kaller det. I dag var en slik dag. Alle sammen, ALLE 5 folka mine var ute av huset på én gang, og i mange timer! Det var veeldig stille her! Bare jeg igjen, likså godt å sove da... Ja, ikke det at jeg ikke har øva meg før. Men nå er det altså alvor. Alle sier jeg var flink, men det er jammen ikke særlig gøy å være aleine så lenge om gangen. Heldigvis kom en av gutta hjem tidlig, og gjett om jeg kosa me´n!
I kveld har jeg vært med mams på tur. Hun trodde visst hun kunne trimme uten meg. -Ha! Ikke denna gangen nei! Vi kjørte et stykke, så prøvde vi ut noen stier jeg ikke har gått før. Supert terreng! Det er bare SÅ deilig å springe rundt i full fart i lyngen! Deilige myrer med gjørme å vasse i, røsslyng og rabber, trær og bærtuer, og små og store tjern til å bade i. Behagelig varme i lufta, vindstille, -og badetemperaturen? -Akkurat passe! Nå har jeg virkelig fått taket på det - svømming, altså! Dét er gøy, det! Og aller gøyest er det å riste seg ettertrykkelig når en kommer på land igjen, slik at mams blir klissvåt. -Hi,hi!
Vi må visst opp dit igjen med det første, så mams får tatt et bilde når jeg svømmer, stolt og kry!
Men nå har jeg tatt kvelden, måtte bare blogge litt først. I morgen er det ny skoledag.

3 kommentarer:

  1. Skulestart ekje nokken spøk nei, men det e berre å legge sej godt te rette og søve frampå:) Bjøndt å svømme me altso? Det e no meir enn ho Tuca tør.. ;) hehe.. men so e no ho pysete me da.. kor det vart av romsdalsdialekta forrestn?

    SvarSlett
  2. Næ, na dialekta e de visst bære ho mamma så behærska... I he kviskra åt næ at ho må jælpe me mæ å skrive romsdaling på framsien au, mæn ho e visst litt før sjenert - trur i ;-)
    Ja, de va fole kjekt å svømme. (Du må få næ Tuca te å prøve ta der, Sindre. Ho kainn gått få vare mæ me ein gång...) ;-) Mæn i dag e i jammen litt klar. I ligg rætt ut på golva her, å bære dorma. Alt i alt trur de kainn bli ganske greitt ta her -mæ fre´å ro te å såve mett på dagja. Na skulestartn vart kanskje ikkje så folin´lell...?
    -Mia-

    SvarSlett
  3. Hehe.. ja ho e litt pysete på bading ho Tuca, so ho he nok godt av å vere i lag me andre honda som lika vattn litt bedre:) Forøvrig e det runderingstrening i hondeklubben idag! Det gjeng stort sett ut på å springe att og fram og få godbita - kan anbefalast;) hehe..

    SvarSlett

Koselige kommentarer