mandag, juli 02, 2007

Ingen hindring

Nå har de endelig skjønt det! Jeg har hatt problemer med kommandoen: Åpne-dør-for-meg. Det er mye bedre for alle, å slippe meg ut når jeg må. Jeg er da ikke noe udyr, heller. Hvis det er andre hunder som leser dette, må dere huske på å bruke en bestemt utgangsdør. Det er ikke alltid lett for mennesker når de må forholde seg til flere muligheter.
Så er det håp for menneskeslekta, likevel! Ja, jeg tror faktiske dette begynner å bli bra. De vokser med oppgaven, bare jeg klarer å være tålmodig.
Minste-jenta er så søt når hun sier "BLI". Da må jeg bare sette meg ned. Hun pleier å gi meg godbit hvis jeg bare venter litt. Han andre har morro med å skyve meg bortover parketten. Tøft å ha en som jeg kan herje litt med, og som er med på leken. ..... I dag fant jeg ei lang strømpe i skauen. Den var artig å slenge rundt. Det var ingen som klarte å ta den fra meg. Seier til meg, -til meg, -til meg...
Og så har jeg funnet ut at det går å hoppe over gjerde. Det er ikke grønnere på andre siden, men det er så mye mer av det. (bjeff-bjeff)
Det er overraskende hvor små de andre hundene i gata blir etterhvert. Nå er de allerede blitt mindre enn meg. Håper de ikke forsvinner helt for oss.
Jada! De jeg bor hos, er nok litt plaget av flass. Mitt flass. De dusjet meg i dusjen idag. Ikke det spor skummelt. Bare deilig. De hadde kjøpt Aleppo-såpe, bare til meg. Nå går jeg rundt og lukter våt bikkje, men det plager ikke meg. Blir veldig pen av det da !
Nå skal jeg lære en ny kommando som heter "dekk". Jeg elsker å finne ut hva disse menneskene mener med ordene sine, når bare jeg får godbit etterpå.
Fikk ikke vært på hundetreningen på Skaret idag. Hadde det for travelt. Må prøve å komme dit på torsdag igjen. Liker meg der oppe med de andre....

1 kommentar:

  1. Hei "Jølle"
    registrerer at "matmor" (min altså)
    er blitt vel så interessert i deg som i meg (skromf!)Hu forteller alle om hvor skjønn du er, så jeg lurer på om jeg skal øve meg på å bjeffe litt. Trenger du tips om hvordan du unngår knusekoser og parfymerte ungjenter må du bare si fra. Hva med ei feit, lita mus til kveldsmat for å piffe opp pelletsen? Hvordan gnage seg (klore)seg gjennom tetningslister når vinduet står på gløtt og du har uteforbud?...NB! ukvemsord følger raskt etter oppdaget handling, trusling....men det går over. "Martin"

    SvarSlett

Koselige kommentarer