onsdag, juni 27, 2007

Åååh, magen miiiin

Midt på natta måtte jeg vekke noen for å komme ut "på do" Urrgha ! Masse helt tynt. Heldigvis skjønte de det. Jeg klarte nesten ikke å holde meg. Jeg har vært slapp idag også. Du skulle bare ha visst du, hvor mye av oss hunder som er mage.
Har ikke helt klart å fortelle at jeg ikke liker fiskeolje fra brun medisinflaske. Dr. Baddakys Fiskeolje.. Urgh! Tenke seg til å ødelegge maten min med sånn. Jeg kastet opp idag bare for å vise hvor ille det er. Liker du tran kanskje? Nei, jeg tenkte meg det...... Skal prøve å overbevise faren i huset at den olja er stoffet for ham. Da får han fine klør og blir så blank i pelsen sin. (Bjeff-bjeff)
...
Det var tregt å gå på tur i ettermiddag også. Ikke helt i form, og så er det ganske kjedliig å gå på gangstien. Helt til vi kom i skogen. Da går det lettere. Jeg tok med meg menneskevennen min forbi skolen og videre innover mot Bårdalen. Da glemmer jeg alt annet. Da vi kom på toppen ved gapahuken, satte vi oss å hvilte litt. Rygg mot rygg på en liten lav stein, hørte vi kun vinden mellom trærne. Det er en trygg og lun følelse. En liten stund. Det blir kjedelig ellers. Hopp og sprett, nedover stien med høye trerøtter..... Kommer du, eller ? Må snu meg for å se om han fortsatt følger etter. Han har nemlig fått en vane med å gjemme seg bort, når jeg går i forvegen. Oops, borte ! Han har vel tatt en avstikker, som jeg tenkte. Må tilbake og hente ham. Det er best å passe på'n så han ikke går seg bort.
Der er du, jo ! Komme nå da ! Vi kan gå denne veien. Har vært her før......
...
....
.....
Her nede i dumpa er det nemlig et myrhull. Det er en kjempedeilig følelse å bare hoppe uti med alle fire, og kjenne det myke undelaget gli mellom tærne.
Hva er det med deg da? Ikke se så oppgitt ut. Det får ikke hjelpe om jeg blir gjørmete på beina. Du får heller få lov til å kalle meg for "grøfte-graver'n" eller "trøffel-svinet". Det er dette som er livet. Et hundeliv som dette er toppers!
Skal vi gå tilbake nå? Jeg er sulten. Husk på å unngå fiskeoljen når du lager kveldsmaten min da, er du snill..

1 kommentar:

  1. Halloen Mia! Kjekt å helse på dej i går.. det ser ut til at du e en ivrig skribent! Mange artige historie å lese her altso:) Håpe det gjeng bra me sjukdomen din da, so sjåast vi sikkert på skaret..

    Helsing Tuca

    SvarSlett

Koselige kommentarer