mandag, mai 21, 2007

Litt usikker, jeg også

Hei, hvor er mamman og pappan i huset ? Jeg blir litt usikker jeg, da. Kanskje jeg skal prøve å leke med disse andre. Oops ! Der laget jeg en liten "haug" på gulvet. Fært så stresset dere blir da. Er det farlig? Blir litt usikker jeg, da. Kanskje de går fra meg nå. Jeg kjenner det på meg. Best jeg viser at jeg er her. Kanskje de tar seg av meg, da. Jeg får bite meg fast i bukseleggen. Lek med meg da. Her! Jeg er her. Er dere redde for noe? Blir litt redd, jeg også da. Må springe litt. Hva er det for noe galt med det, da? Hei ! Må du tørke beina mine, nå ? Det er ekkelt å bli holdt igjen. Er du sint på meg?
Jeg vil ikke ha det sånn. Det stresser meg også. Det er jeg som er ny her, og jeg vet ikke helt hva dere mener. Det tar litt tid før jeg lærer rutiner og dere som er rundt meg. Jeg er veldig glad i dere, men forstår ikke helt hvordan jeg skal vise det. Kan dere ikke være litt mer tydlige på å vise meg når jeg gjør rett? Jeg skjønner veldig godt det med å komme når dere blåser i fløyta. Jeg er glad i kos når dere roper og jeg kommer bort til dere. Jeg trenger ikke kos hele tiden. Det bare forvirrer meg. Ja, er alt lov da, liksom ? Ta med meg en tur ut på grassbakken, så skal jeg vise dere hva jeg synes er gøy. Jeg leker veldig fint med meg selv. Men dere må ikke gå fra meg der heller. Jeg liker å være sammen med dere. Jeg vil ha kontakt med dere. Det er ikke noe gøy når dere bare holder i andre enden av halsbåndet. Som om jeg ikke eksisterte. Det merker jeg med en gang. Og så liker jeg ikke halsbåndet. Det klør. Må jeg ha det på meg ?
Hei !! Der er mamman likevell, jo. Og så jeg som trodde du var reist.
Jeg blir litt sliten av å prøve å forstå ting, og av å lære meg å kontrollere bevegelsene mine. Må sove litt. Ikke gå fra meg da ! Jeg er så liten.

2 kommentarer:

  1. Bra jobba Bård, dette sjekker vi hver dag. Gry er spesielt fasinert.. Kommer inom 13/14 juni... Tdr

    SvarSlett
  2. Takk !
    Velkommen skal du være.

    SvarSlett

Koselige kommentarer