søndag, mai 20, 2007

Stå opp, så jeg har noen å leke med !

Matfar'en min er ganske flink til å stå opp når jeg er klar for en ny dag. Det var litt vått i grasset i dag. Det gjør ikke noe for meg, for det er spennende å se om det er noe nytt å lukte på. Var ute med en gang idag. Måtte tisse litt. Nå kjenner jeg flere steder ute som jeg vil lukte på. Var der igår. Det er ikke langt til der vi hadde gøy. Men hvor er alle sammen ? Kanskje jeg skal prøve å bjeffe litt. Nei, ingen ting. Oh !! Der var det en lyd fra en fugl. Hvor kom den fra? Okay, her borte kjenner jeg også ett sted. Må se om det fortsatt er der. Kan springe litt også, for jeg er trygg på dette området. Bare jeg ikke kommer for langt fra matfar. Må sjekke om han er i nærheten. Tryggest det. Han er litt kjedelig idag. Nå begynner han vist å gå mot inngangsdøra. Jeg vil bli først. Det er lett.
Kanskje noen av de andre har stått opp allerede ? Slipp meg da! Jeg vill ikke tørke labbene mine. Har det travelt, skjønner du. Må sjekke stua og kjøkkenet. Se, der er bite-leken min. Skal vi lekesloss, kanskje ? Nei, matta er er bedre. En tøffel. Den andre matta ? Kan ikke bestemme meg. Mat ! Litt ut igjen. Hey ! Her går det unna. Nå vil jeg sove litt. Føttene til matfar er gode å vile hodet på.
zzzz

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer