tirsdag, juni 26, 2007

Hundetrening

Igår fikk jeg mange lekekamerater. Jeg var på hundetrening. ( Egentlig er det eier'n min som er på kurs, men ikke si det til han ! ) Kjempe-artig å møte nye venner. Vi måtte gjøre enkle ting som å følge etter eier'n, ha blikkontakt me'n og sånt som jeg kan i haugevis. Det rare var at de endelig har lært å gi "godbit" til oss når vi gjør disse enkle øvelsene.
Ja, da er det håp.
Det var ingen helt maken til meg. Det var en "flatt" som også hadde lært å komme på fløyte. Han skjønte ikke helt at han fulgte min fløytelyden. Det var helt greit. Mange av de større hundene hadde lært eier'ne sine å gi godbit etter ganske avanserte øvelser. De synes det er gøy å ha oppmerksomheten rettet mot seg.
Så fikk vi fri og lov til å hoppe rundt i lyngen, og kose oss. Jeg er jo ganske vant til å leke meg i lyngen, men det er dobbelt så artig å gjøre det sammen med andre på min alder. Kanskje blir vi bestevenner etterhvert. Ja, hvis eierne er flinke og samle oss ofte.
Jeg tror det bor mye hund i de menneskene som er flinke å stelle med oss. De blir liksom mer lik oss, på en måte. Det var koselige hunde-mennesker på treningen. De skjønner mye av det vi tenker på. Gleder meg til neste gang. Voff.



Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer